Villkor

Köpvillkor hos Harmoniqum

Harmoniqum AB 559097-3144

Företagsinformation

Harmoniqum AB
Orgnr: 559097-3144
Vat: SE559097314401
Adress: Odengatan 80, 113 22 Stockholm
E-mailadress: info@harmoniqum.se

Allmänt
Dessa köpvillkor gäller när du som kund gör en beställning i vår nätbutik www.harmoniqum.se.

Vid köp i vår fysiska butik på Odengatan 80 i Stockholm är det delvis andra villkor som gäller.
Harmoniqum följer konsumentköplagen och distanshandelslagen.

Om du har frågor skicka ett mail till vår e-mail: info@harmoniqum.se

Vi gör vårt bästa att nätbutiken skall vara uppdaterad. Vi kan inte garantera att de färger som visas i nätbutiken exakt återger de färger produkten har i verkligheten. Våra handgjorda produkter varierar också i storlek och form.

Köp
Avtal om köp mellan dig och Harmoniqum ingås när vi bekräftar ordern genom att skicka en orderbekräftelse via e-post till den e-postadress du angivit vid ordertillfället.

Vi reserverar oss för att vissa varor kan ta slut då vi har samma lager som vår fysiska butik. Vi hör i sådan fall av oss till dig. Vi har inte någon lägsta ordersumma i vår nätbutik, alla beställningar är lika välkomna förutsatt att du har fyllt 18 år. Du kan avboka din order fram tills dess vi skickat iväg den från oss till dig.

Priser
Alla priser är angivna i Svenska kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställningen görs. Det totala priset för hela din beställning inklusive frakt finner du i varukorgen. 

Leveranstid
Ambitionen är att du ska få din vara/dina varor så snabbt som möjligt och att alla varor paketeras och levereras tillsammans. Om du beställt flera varor och de har olika leveranstider skickas alla varor när samtliga är i lager men om du vill ha de med kort leveranstid först behöver du göra två separata beställningar

Vi reserverar oss för oförutsedda förseningar i leveranser som beror på leverantörer eller postgång. Ersättning utgår inte vid eventuell leveransförsening.

Leverans
Vi levererar endast inom Sverige.

Vill du slippa fraktkostnaden så kan du hämta dina varor i vår fysiska butik på Odengatan 80 i Stockholm, under gällande öppettider. Avlastningszon finns precis utanför butiken. Vi kontaktar dig per e-post så snart dina varor finns för avhämtning.

Fraktsätt
Våra varor skickas med DHL. När paketet har skickats från oss skickar vi dig ett mail med en länk, som du kan klicka på och se var ditt paket är. Ifall den beställda varan väger under 20 kg levereras den till ett ombud nära den adress du har angett. Du får ett sms eller ett mail från DHL när varan finns redo att hämtas upp hos ombudet.

Paket som är tyngre än 20 kg och större än 150 cm leveras hem till dig dagtid med DHL hemleverans, detta sker vardagar 7-17. Vad gäller hemleverans så kommer du bli kontaktad av DHL för bokning av leverans.

Vid köp av beställningsvara återkommer vi med beräknad leveranstid via e-post inom ett par dagar efter beställningen.

Ej utlösta paket
Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar, därefter returneras paketet till Harmoniqum. Om paketet inte hämtas ut så debiterar vi 225 SEK för att täcka våra frakt och expeditionskostnader. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten enligt distans och hemförsäljningslagen.

Reklamation
Mottagande av paket hos ombud

Kontrollera att det inte finns några yttre skador på paketet/kartongen när du hämtar ut det på utlämningsstället. Om det finns någon skada måste detta anmälas direkt till personalen på utlämningsstället annars erhåller du ingen ersättning av transportören.

Mottagande av paket vid Hemleverans
Kontrollera att det inte finns några yttre skador på paketet/kartongen när du mottar det av chauffören. Om det finns någon skada måste detta rapporteras och antecknas i transportdokumentet eller i annan handling för att senare kunna få ersättning av transportören. Efter att du anmält skadan vid mottagandet måste den reklameras hos oss.

Om din vara är skadad eller defekt skicka oss omedelbart ett mail till: info@harmoniqum.se och förklara anledning till reklamationen samt skicka ditt ordernummer och en bild på varan och emballaget. Släng inte det skadade godset eller emballage innan vi är klar med reklamationen. Vid godkänd reklamation ersätter vi dig för eventuell returfrakt.

Du som kund har enligt Konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt förutsatt att du reklamerar felaktig eller skadad vara så fort du upptäckt felet.

Ångerrätt/byte
Ångerrätten gäller i 14 dagar på varor du köpt i nätbutiken i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Vi behöver ha meddelade inom 14 dagar från det att du mottagit din vara ifall du vill returnera dit köp och då är det även du som konsument som står för returfrakten.

Du är även betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort så spara inlämningskvittot. Enligt samma lag gäller även att varan ska återlämnas i oförändrat skick. Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas.

Om du har möjlighet att komma in i vår butik på Odengatan 80 i Stockholm och returnera varan slipper du fraktkostnaden.

Kontakta oss via e-post: info@harmoniqum.se vid retur av vara för vidare instruktion. Pengarna kommer att returneras till dig inom 30 dagar efter att vi fått varan/varorna i retur och kontrollerat den/dem. Summan för returfrakten dras från varuvärdet vi betalar tillbaka.

Om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad för dig gäller inte ångerrätten/byte.

Om du är missnöjd med någon vara som du beställt från vår nätbutik kontakta oss på vår mail : info@harmoniqum.se. Vi önskar att lösa eventuella oenigheten genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter…. Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till ARN-

Allmänna reklamationsnämden
Box 174
101 23 Stockholm

eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning http://ec.europa.eu/odr


Miljötänk
Vi använder i största möjliga mån återvunna kartonger och emballage. Det innebär att våra varor ibland paketeras i kartonger och emballage från våra leverantörer

Force majeure
Vi äger rätt att fördröja eller avbryta leverans av köpta varor på grund av force majeure, som bland annat krig, strejk, naturkatastrofer, myndigheters beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter och andra liknande händelser som står utanför Harmoniqums kontroll.


Betalningsvillkor
Klarna Faktura- Betalningstid minst 14 dagar
Klarna Delbetalning-Betala enligt en fastställd plan, 3-36 månader
Klarna konto-Betala i egen takt, minst 1/24 av beloppet
Kortbetalning- VISA, Mastercard & AMEX
Direktbetalning- via SEB,Handelsbanken,Swedbank & Nordea
Klarna Direkt-Betala med Mobilt Bank ID (för kunder registrerade med ”betala med ett klick” via Mitt Klarna)


Personuppgiftshantering och sekretess
Vi hanterar alla dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig samt informera dig om våra nyheter,kampanjer och erbjudanden.

GDPR
Vem är registeransvarig för dina personuppgifter?

Harmoniqum AB är registeransvarig för de personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.

Harmoniqum AB
Odengatan 80
113 22 Stockholm
Sverige
Organisationsnummer: 559097-3144

GDPR - General Data Protection Regulation, EU:s dataskyddsförordning reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den 25 maj 2018 trädde den i kraft och ersatte den PUL (personuppgiftslagen) Du kan läsa mer om GDPR och dina rättigheter på Datainspektionens hemsida.

För att kunna beställa mot faktura krävs att du uppger ditt personnummer hos vår samarbetspartner Klarna. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura. För att veta var vi ska skicka dina varor behöver vi din adress och mejladress ifall det skulle uppstå några frågor.

Hur använder vi den här informationen?
Vi använder informationen för att kunna hantera din beställning.

Varför sparar vi information?
Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar orderinformation i enlighet med bokföringslagen där man kan läsa följande: "De ska bevaras fram till och med det sjunde året efter utgången av det kalenderår då räkenskapsåret avslutades.” I och med att du handlar godkänner du att dina uppgifter sparas enligt Harmoniqums integritetspolicy.

Ta bort din information från vår databas
Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.

Vilka system hamnar dina uppgifter i?
När du handlar hos oss går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. Följande system/leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa.

Hemsida24 - vår E-handelsplattform
Klarna - vårt betalningssystem
DHL - sköter varuleveranserna
Izettle - betalningsverktyg

Hemsida24
Vår E-handelsplattform är Hemsida24. När din beställning gått igenom hamnar den i en databas hos Hemsida24 som vi och teknikerna som jobbar där har tillgång till. Hemsida24 förvarar informationen åt oss men använder den inte något sätt utan vår tillåtelse och utan att vi begär det.

I beställningen finns information om vilka produkter du köpt av oss, vilket betalningssätt du använt (men ingen information om kreditkort eller liknande) samt adressen vi ska skicka varorna till.

Dina personuppgifter används för att identifiera dig och för att bekräfta att du innehar den lagstadgade minimiåldern för att genomföra köp online samt för att bekräfta din adress med externa partner.

Ett kvitto från Hemsida24 skickas automatiskt till dig när du lagt en beställning. Därefter kan vi välja att skicka ett sms eller mejl (beroende på vad du valt att kunna bli kontaktad på) när din vara är påväg.

Klarna
När du kommer till kassan och ska betala för dina varor är det Klarna vi har som betalningsförmedlare. Klarna har ett system där orderns innehåll syns. Har du frågor kring hur Klarna behandlar din information måste du kontakta dem.

Dataskyddsansvarig hos Harmoniqum.se
Jag, Amanda Lindsö som äger Harmoniqum AB och är dataskyddsansvarig ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbetar information. Vill du ta kontakt med mig kan du maila till: info@harmoniqum.se

Dina rättigheter
Du har flera rättigheter i och med GDPR. Vi har alltid respekterat våra kunder så för oss spelar det inte så stor roll förutom att det nu är lagkrav.

Du har rätt att bli bortglömd/raderad.
Du har rätt till registerutdrag.
Du har rätt att få eventuella uppgifter rättade.
Du har rätt till dataportabilitet.
Du har rätt att återkalla ditt samtycke för behandling av uppgifter.
Du har rätt att inge eventuella klagomål angående behandlingen av personuppgifter till Datainspektionen.

Ange din policy här...